FAQ

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

  • Produkty i usługi

-Oferta. Jakie produkty i usługi oferuje Elsi?

ELSI jest firmą działającą w branży reklamowo-usługowej. Stawiamy na jakość i rozwój technologiczny. Na naszym portalu zamówisz wysokiej jakości produkty reklamowe między innymi banery, billboardy, naklejki, kasetony, szyldy, wyroby z plexi świadczymy również usługi w zakresie grawerowania, frezowania cięcia oraz gięcia krawędziowego tworzyw sztucznych. Pełną ofertę znajdziesz na głównej stronie portalu.

-Produkty niestandardowe. Czy mogę zamówić produkt spoza oferty standardowej, np. w innym formacie? Jaki jest okres oczekiwania na wycenę?

Jeśli wśród produktów przedstawionych na stronie nie znalazłeś tego, którego szukasz kliknij ikonę „Produkty indywidualne” znajdującą się na głównej stronie portalu i napisz do nas zapytanie podaj parametry potrzebne nam do określenia ceny oraz terminu realizacji dla Twojego zlecenia. Wyceny wysyłamy w dni robocze w ciągu jednego dnia od złożenia zapytania. W przypadku bardziej skomplikowanego zagadnienia, możliwe jest,że naszą odpowiedź prześlemy nieco później, w takim przypadku poinformujemy Cię o terminie przesłania wyceny.

-Cena zamówienia. Co składa się statecznie na cenę mojego zamówienia?

W cenę zamówienia wliczony jest: podany w cenniku koszt produktu, koszt dostawy, ewentualne koszty dodatkowe wynikające z wybranej przez Ciebie niestandardowej opcji płatności.

Ostateczna cena przedstawiona jest podczas „podsumowanie zamówienia”, którą zobaczysz przed ostatecznym złożeniem zamówienia (czyli przed kliknięciem przycisku ZAMÓW). Pamiętaj - nigdy nie doliczamy żadnych dodatkowych kosztów, o których nie zostałeś przez nas poinformowany

i których nie zatwierdziłeś.

  • Składanie zamówień

-Czas dostawy zamówienia. W jaki sposób liczony jest czas dostawy mojego zamówienia?

Czas dostawy zamówienia zależy od momentu akceptacji plików oraz dokonania płatności (dotyczy zamówień z opcją płatności „przelew” , „przelewy24” i „PayU”). Jeżeli akceptacja i płatność nastąpi w danym dniu do godziny 16.00, to czas dostawy zamówienia zaczyna liczyć się od następnego dnia roboczego.

Jeśli zaakceptujesz plik lub dokonasz płatności po godzinie 16.00, to przyjmujemy, że obie czynności zostały wykonane w kolejnym dniu, a początek terminu dostawy przesuwa się o jeden dzień roboczy. Dokładne terminy dostaw, liczone są w dniach roboczych i podane przy każdym z produktów.

Pamiętaj - aby zamówienie trafiło do produkcji powinny być wykonane obie czynności: akceptacja pliku oraz opłacenie zamówienia (jeśli wybrałeś płatność za pobraniem, wszelkie graniczne godziny dotyczą wyłącznie akceptacji pliku).

-Skrócenie czasu realizacji. Czy istnieje możliwość skrócenia terminu realizacji zamówienia?

W przypadku niektórych produktów możesz skrócić standardowy termin realizacji zlecenia za dodatkową opłatą, opcja ta jest ustalana indywidualnie telefonicznie lub mailowo .

Niekiedy zdarza się także, że uda nam się wysłać Twoje zamówienie wcześniej niż wynika to terminów podanych na portalu, jednak nie zawsze jesteśmy w stanie to zagwarantować.

-Anulowanie zlecenia. Czy mogę anulować zamówienie i czy wiążą się z tym jakieś dodatkowe koszty?

Możliwość anulowania zamówienia istnieje tylko do momentu akceptacji plików.

Jeśli dokonałeś zapłaty, a jeszcze nie zaakceptowałeś plików, możesz anulować zamówienie.

W tym celu powinieneś napisać do nas e-maila na adres magda@elsi.pl.

Nie później niż w ciągu 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków pomniejszonych o koszty administracyjne

wynikające z czynności, jakie musimy wykonać aby anulować rozpoczęty proces realizacji zlecenia.

Koszty te wynoszą 35 zł brutto.

-Status zlecenia. W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zlecenia?

Status zlecenia możesz sprawdzić poprzez zalogowanie się do swojego konta na podstronie „Moje konto” znajdziesz na niej wszystkie istotne informacje na temat swoich bieżących zamówień, w tym ich status.

-Ważność zlecenia. Ile mam czasu na dokonanie płatności zanim moje zamówienie przestanie być ważne?

Zamówienie, które nie zostało opłacone (w przypadku przelewu) pozostaje aktualne przez okres 30 dni.

Po upływie tego czasu zostaje usunięte z systemu.

-Etapy realizacji zamówienia. Jakie są etapy realizacji zamówienia?

Jeżeli chcesz dokonać zamówienia powinieneś posiadać konto. Możesz to zrobić przed wyborem produktu lub w trakcie składania zamówienia. W celu złożenia zamówienia, wykonaj kolejno poniższe czynności:

Wybierz produkt i jeżeli to wszystko co chcesz zamówić, przejdź do strony SKŁADANIA ZAMÓWIENIA, klikając przycisk „kup teraz”.

Wybrany produkt możesz także dodać do koszyka (za pomocą koszyka będziesz mógł zamówić jednocześnie kilka produktów).

KOSZYK - aby zamówić znajdujące się w nim produkty kliknij przycisk „przejdź do zamówienia”. Przeniesie Cię on do strony składania zamówienia.

Strona SKŁADANIE ZAMÓWIENIA – wypełnij wszystkie pola, wybierz sposób płatności oraz sposób dostawy, następnie kliknij przycisk „zamów”.

Spowoduje to złożenie zamówienia na wybrany produkt lub produkty.

Podstrona prześlij pliki graficzne – tutaj możesz dodać plik graficzny.

Realizacja Twojego zamówienia rozpoczyna się po dodaniu i akceptacji plików graficznych oraz po

zaksięgowaniu zapłaty na naszym koncie (przy płatności przelewem).

Jeśli wybrałeś płatność za pobraniem to wówczas realizacja zamówienia rozpoczyna się bezpośrednio po akceptacji pliku.

  • Płatności

-Faktury. W jaki sposób otrzymam fakturę?

Faktura VAT dostępna będzie po realizacji zlecenia e-mailem.

Faktura VAT w formie papierowej zostanie przesłana wraz z towarem lub na życzenie Klienta listem Pocztą Polską.

-Płatności. W jaki sposób mogę dokonać płatności za zamówione produkty?

Przedpłata przelewem na podstawie faktury Pro-forma którą będzie przesłana do klienta po złożeniu zamówienia. Przy płatności przelewem nie ma ograniczenia z tytułu wysokości kwoty.

-Pobranie. Do jakiej kwoty zlecenie realizowana jest forma płatności „za pobraniem” -czy wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Maksymalna wartość zamówienia, które możemy wysłać „ za pobraniem” wynosi 615zł brutto (500 zł netto). W przypadku wybrania tej opcji koszt zlecenia powiększany jest o kwotę 15 zł brutto.

-Zmiana formy płatności. Czy mogę zmienić wybraną formę płatności?

Niestety nie ma takiej opcji.

-Anulowanie zlecenia. Jak wygląda procedura anulowania opłaconego zlecenia? Czy doliczone są jakieś koszty?

W celu anulowania opłaconego zlecenia powinieneś wysłać do nas e-maila na adres magda@elsi.pl. Nie później niż w ciągu 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków pomniejszonych o koszty administracyjne wynikające z czynności, jakie musimy podjąć, by anulować rozpoczęty proces realizacji zlecenia. Koszty te wynoszą 30 zł brutto. Pamiętaj - możliwość anulowania zlecenia istnieje tylko do momentu akceptacji plików.

  • Pliki i projekty

-Nie posiadam projektu i nie potrafię go wykonać, co wtedy?

Drukujemy prace z dostarczonych przez klientów materiałów, ale również zajmujemy się wykonywaniem projektów graficznych (zakładka projekty graficzne).

-RGB. Dlaczego nie drukujecie plików przygotowanych w kolorystyce RGB?

RGB to przestrzeń barw wykorzystywana w nośnikach cyfrowych: monitorach, skanerach, czy aparatach cyfrowych. W technologii druku barwy uzyskuje się w inny sposób - poprzez mieszanie 4 barw podstawowych CMYK. Dlatego właśnie pliki do druku należy przygotować w przestrzeni barwnej CMYK.

-RGB a CMYK. Jaka jest różnica pomiędzy przestrzeniami barw RGB i CMYK?

Zasadnicza różnica to ilość kolorów jaką możemy uzyskać w tych przestrzeniach barwnych. Przestrzeń RGB to model barw wynikający z właściwości, jakie ma ludzkie oko. W oku wrażenie widzenia dowolnej barwy można wywołać przez zmieszanie w ustalonych proporcjach, trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej. Przestrzeń barwna CMYK jest zestawem czterech podstawowych kolorów farb drukarskich, stosowanych powszechnie w druku kolorowym - jasnoniebieskiego, purpurowego, żółtego i czarnego.

-Różnice kolorystyczne. Skąd biorą się różnice kolorystyczne między wydrukiem a tym co widać na monitorze komputera?

Różnice te wynikają ze zdolności odwzorowania kolorów na danym urządzeniu cyfrowym. Dla każdego jest ona inna. Maszyny drukujące czy drukarki ze względów technologicznych nie są w stanie oddać identycznych barw jak te widziane na większości monitorów.

-Co to jest druk jedno i dwustronny? Co oznaczają symbole 4+0 i 4+4?

Symbole te oznaczają ilość kolorów składowych w druku. Symbol 4+4 oznacza druk dwustronny w pełnym kolorze CMYK, symbol 4+0 oznacza druk jednostronny w pełnym kolorze CMYK.

-Przygotowanie plików. Jak przygotować pliki do druku?

Na głównej stronie w kategorii " jak przygotować pliki do druku" lub na podstronie kalkulacji, po wyborze konkretnego produktu, znajdziesz link prowadzący do instrukcji opisującej jak przygotować plik graficzny oraz będziesz mógł pobrać makiety projektu przygotowane w różnych programach graficznych.

Jeśli informacje zawarte w instrukcji nie będą wystarczające i nadal będziesz miał wątpliwości

dotyczące przygotowanego przez Ciebie projektu – zawsze możesz napisać do nas na adres grafik@elsi.pl

-Rozdzielczość. Jakiej rozdzielczości powinny być obrazy zamieszczone w projekcie?

Tabelka rozdzielczości do druku grafiki wielkoformatowej (dpi):

 

1m

2m

3m

4m

5m

6m

7m

8m

9m

+10m

1m

150

120

100

80

70

70

60

50

40

40

2m

120

100

100

70

70

60

60

50

40

40

3m

100

100

70

60

60

50

50

50

40

40

4m

80

70

60

60

60

50

50

50

40

40

5m

70

70

60

60

50

50

50

40

40

40

6m

70

60

60

50

50

50

50

40

40

40

7m

60

60

50

50

50

50

40

40

40

40

8m

50

50

50

50

40

40

40

40

30

30

9m

40

40

40

40

40

40

40

30

30

30

+10m

40

40

40

40

40

40

40

30

30

30

 

-Jak przygotować grafikę do wycięcia?

Projekt grafiki lub wymyślonego logo powinien być obrobiony programem graficznym, który umożliwia edycję krzywych i węzłów. Tak więc każda grafika powinna być określona wg. wektorowych linii, zdolnych do edycji związanych ze skalowaniem oraz obróbką kształtu. Grubość linii - włosowa - też powinna być zapisana w formie zamkniętej krzywej, również z ewentualną eliminacją przecinania się linii tam gdzie nie jest to wskazane.

-Jak dobrze przygotować projekt do wycięcia w programie CorelDraw?

Teksty i grafika muszą być zamienione na krzywe. Grubości linii -włosowa – zamienione na obiekty zbudowane z krzywych. Starajmy się także aby wszystkie linie i krzywe były połączone ze sobą, oraz zawierały odpowiednio małą ilość węzłów.

-Formaty plików. W jakich formatach zapisywać pliki do zlecenia?

Pliki do DRUKU wielkoformatowego powinny zostać przesłane w formatach:

bitmapy( wielkość pliku max 1,2 GB) .tiff, .eps, .jpg, .psd, .pdf - zapisane w kolorystyce CMYK.

Dopuszczamy możliwość przesyłania plików przygotowanych w programie COREL DRAW .dcr (wersja x3)

- fonty zamienione na krzywe

Zawsze przed oddaniem pliku do druku będziesz miał możliwość akceptacji podglądu.

Pliki na PLOTER/ LASER (grawerowanie wycinanie) powinny zostać przesłane w formatach:

.dwg, .bak, .cdr (wersja x3) - fonty zamienione na krzywe.

UWAGA

Firma ELSI nie ponosi odpowiedzialności za prace przysłane w programie Corel Draw i pliki PDF z programu Corel Draw, a także pliki PSD lub TIFF niepoprawnie wygenerowane oraz wynikłe z tego tytułu błędy.

W przypadku plików PDF wyeksportowanych z programu Corel Draw, aby uniknąć błędów w wydruku

należy zaznaczyć wszystkie zdjęcia i obiekty na pracy i połączyć je z tłem (przekształcić na mapę

bitową).

-Pliki z programu Corel Draw.

Umożliwiamy przesyłanie plików .cdr, możesz nam je dostarczyć dowolnie wybraną metodą. Plik zostanie przez nas zamieniony na format .tiff i następnie przesłany podgląd do akceptacji . Pamiętaj aby przed wysłaniem pliku zamienić wszystkie teksty na krzywe. Pliki .cdr nie są plikami postscriptowymi i w ich przypadku nie jesteśmy w stanie wziąć na siebie odpowiedzialności za ewentualne błędy powstałe w druku.

-W jakiej formie mam dostarczyć wzory tabliczek?

Preferowany program w którym przyjmujemy projekty do grawerowania to Corel Draw

(wszystkie czcionki zamienione w krzywe)

Wzór tabliczki możesz również dostarczyć nam jako rysunek lub zdjęcie, osobiście, pocztą lub e-mailem. Na ich podstawie przygotujemy projekt graficzny (koszt projektu jest zawsze wyceniany indywidualnie).

-Przesyłanie plików. Jak mogę przesłać pliki do zlecenia?

Jest kilka możliwości dostarczenia do nas plików:

Przez program ftp. pod adresem www.ftp.elsi.pl( pliki należy spakować do formatu ZIP lub RAR)

Wysłać e-mailem, jednak jego wielkość nie może przekroczyć 15 MB.

Pliki mogą być także dostarczone drogą pocztową na płycie CD lub DVD.

Osobiście odwiedzając naszą siedzibę pod adresem: ul. Leszczyńskiego 10F, 76-200 Słupsk

(nieodpłatnie sprawdzana jest poprawność pod względem kolorystyki, rozdzielczości i wymiarów)

Jeżeli potrzebujesz pomocy do Twojej dyspozycji jest nr. tel +48 59 842 93 47 - możesz do nas zadzwonić nasi pracownicy wskażą Ci najlepszy sposób przesłania plików oraz odpowiedzą na inne pytania.

  • Dostawy

-Firmy kurierskie. 

-Czy mogę zamówić wysyłkę materiałów poza granice Polski?

Tak, jeżeli jesteś zainteresowany taka usługą napisz do nas na magda@elsi.pl

-Jakie są koszty dostawa mojego zamówienia?

Szczegółowe informacje na temat kosztów dostawy wysyłamy z fakturą pro-forma.

Koszty przesyłki ponosi klient według cennika firmy kurierskiej.

Szczegóły dotyczące dostawy znajdziesz w zakładce „Terminy i płatności”.

  • Moje konto

-Dlaczego nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem założenia konta?

Możliwe, że podałeś niewłaściwy adres e-mail. Innym powodem mogą być systemy antyspamowe zainstalowane w Twoim komputerze lub serwerze. Część e-maili jest przez nie blokowane i zakwalifikowane jako spam. W trakcie zakładania konta mogły wystąpić również chwilowe problemy techniczne i Twoje zgłoszenie do nas nie dotarło. Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 24 godzin, spróbuj ponownie założyć konto lub napisz do nas na adres: magda@elsi.pl.

-Czy moje konto jest aktywne od razu po założeniu?

Tak, od razu po założeniu konta możesz dokonywać zakupów. Na Twój adres e-mail wyślemy link z potwierdzeniem rejestracji.

Jeżeli masz pytania związane z kontem i jego użytkowaniem, skontaktuj się z nami pod nr +48 59 842 93 47 lub napisz na adres magda@elsi.pl.

-Czy muszę posiadać konto w sklepie, aby złożyć zamówienie?

Tak,należy założyć konto aby móc korzystać z oferty naszego sklepu.

-Czy ELSI odpowiednio zabezpiecza moje dane osobowe?

Zapewniamy pełne bezpieczeństwo danych naszych klientów. Przykładamy wielką wagę do respektowania Twoich praw ze szczególnym uwzględnieniem prawa do ochrony prywatności. W tym celu gromadzimy tylko niezbędne informacje potrzebnych do realizacji Twoich zamówień, które przechowujemy na zabezpieczonych serwerach. Przekazane przez Ciebie dane osobowe wykorzystujemy tylko i wyłącznie w celu realizacji umowy oraz obsługi płatności. Nie udostępniamy ich podmiotom trzecim w celach marketingowych lub reklamowych.

-Czy mogę zmienić hasło dostępu do mojego konta na elsi.pl?

Oczywiście. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany hasło w zakładce „Moje konto”.

-W jaki sposób można się skontaktować z firmą ELSI?

Skontaktować się z nami można poprzez maila: magda@elsi.pl, telefonicznie pod nr +48 59 842 9347 lub osobiście odwiedzając naszą siedzibę pod adresem: ul. Leszczyńskiego 10F, 76-200 Słupsk

  • Technologia

-Jakie technologie druku są stosowane w naszej firmie?

W dziale druku cyfrowego pracujemy na zapewniających rewelacyjną jakość ploterach drukujących.

Drukarka eko-solwentowa - Roland to najlepszy sposób na zachowanie dobrej relacji między jakością a kosztami druku. Druk odbywa się za pomocą tuszy eko-solwentowych w palecie CMYK przy rozdzielczości max 720x720 dpi. Możliwy jest druk na papierach niepowlekanych, bannerze, siatce mesh, tkaninach, folii, folii one way vision, folii wylewanej oraz innych popularnych mediach.

Szerokość zadruku bez łączenia 1700 mm.

Drukarka latexowaHP to technologia w 100% ekologiczna łącząca w sobie jakość druku pigmentowego i trwałość druku solwentowego. Druk lateksowy to najnowsze i unikalne rozwiązanie firmy HP, które dzięki wykorzystaniu wodnych tuszy na bazie lateksu pozwala na druk absolutnie bezwonny i ekologiczny nie uwalniający toksycznych substancji.. Wydruki w wysokiej rozdzielczości o bardzo dużym nasyceniu kolorów, wysokiej odporności na ścieranie oraz inne czynniki mechaniczne i atmosferyczne bez potrzeby laminowania. Szerokość zadruku bez łaczenia 1500 mm .

-Jaka technologia grawerowania stosowana jest w naszej firmie?

Trotec Speedy 500R oraz Speedy 300 to idealne systemy laserowe CO2 używane do grawerowania większych serii i materiałów wielkopowierzchniowych. Lasery ten ma zastosowanie podczas grawerowania między innymi z akrylu, plastiku, gumy, laminatu, papieru, sklejki, skóry, drewna czy szkła. Grawerowanie laserowe to trwała, precyzyjna oraz efektywna technika znakowania przedmiotów. Wykonanie graweru tą technologią sprawia, że zdobiony artykuł jest na najwyższym poziomie estetycznym. Posiadamy urządzenia do grawerowania laserowego w: metalu, skórze (ekoskórze), plexi, laminatach grawerskich, drewnie, szkle, gumie.

-Jakie są zalety laserowego grawerowania i wycinania?

Firmy chętnie wybierają panele grawerowane i wycinanie laserem przede wszystkim dzięki:

niezwykłej estetyce takich tabliczek,

możliwości zamówienia dowolnych kształtów tabliczek,

bardzo krótkim terminom realizacji zamówień,

możliwości drukowania serii tabliczek, z których każda jest inna.

-Czy można u Państwa zamówić tabliczki o dowolnym kształcie?

Tak. Materiały, jakie wykorzystujemy do produkcji tabliczek: laminat, lakierowane płyty PCV lub płyty pleksi, pozwalają na bardzo precyzyjne wycięcie dowolnych kształtów.

-Jakie są sposoby na przymocowanie tabliczek?

Najczęściej stosowaną metodą jest podklejenie tabliczki dwustronną taśmą klejącą.

Na życzenie wykonujemy też otwory do przykręcenia albo przynitowania tabliczek.

-Jaka technologa wycinania stosowana jest w naszej firmie?

Ploter frezujący AXYZ umożliwia frezowanie, grawerowanie i wycinanie w takich materiałach jak:

tworzywo sztuczne, drewno, płyty MDF, sklejka, materiałach kompozytowych typu dibond, laminatach, jak również w miękkich metalach. Zakres obróbki to 800x375 mm, 2600x1415 mm, 4300x2060 mm. Urządzenie to umożliwia szybką i dokładną obróbkę mechaniczną, ograniczonych tylko wyobraźnią twórców. Doskonale nadaje się nie tylko do wykonywania małych ale i dużych serii.

Posiadamy również Ploter termiczny Coner ThermoCut do precyzyjnego programowego wycinania form, przestrzennych kształtów z tworzyw spienionych takich jak styropian, styrodur, pianki, gąbki itp. przy pomocy drutu podgrzewanego do odpowiedniej temperatury.

-Co to jest Laminowanie?

Laminowanie polega na pokryciu wydruków dodatkową warstwą folii w celu zapewnienia ochrony przed:

zniszczeniem, zabrudzeniem, wilgocią, ścieraniem, promieniami UVA i UVB

Dodatkowo zabezpieczenie polepsza jakość wydruku, a praca zyskuje na estetyce końcowym efekcie wizualnym.

  • Reklamacje

- Jak można złożyć reklamację?

Reklamację możesz złożyć wysyłając nam mailowo formularz reklamacyjny dostępny do pobrania w zakładce regulamin. W formularzu podaj powód reklamacji oraz ją opisz.

- Jak długo po otrzymaniu przesyłki mogę zgłosić reklamację?

Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji upływa po 14 dniach od daty otrzymania przesyłki. Większość reklamacji rozpatrujemy w pierwszym dniu roboczym następującym po jej złożeniu. Część reklamacji wymaga jednak dokładniejszego zbadania i w związku z tym ich rozpatrzenie może zająć więcej czasu.

Jeśli zdarzy się to w przypadku Twojego zamówienia zostaniesz przez nas poinformowany o ostatecznym terminie rozpatrzenia reklamacji.